کد خبر: ۲۹۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 09 September 2016
 نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رژیم آل سعود به تدریج در حال فروپاشی است چراکه برطبق روایات اسلامی هر حکومتی که بر مردم ظلم و ستم روا دارد نابود می شود و این رژیم نیز سقوط خواهد کرد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان گفت: حادثه سال قبل منا سهل انگاری، بی کفایتی و خباثت آل سعود را نشان داد و لازم است این حادثه برای مردم جهان دوباره بازخوانی شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: آل سعود و رژیم صهیونیستی سعی دارند این رویداد غم انگیز را طبیعی و حادثه ای ساده جلوه دهند و از بازخوانی مجدد آن جلوگیری کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نهادهای حقوق بشری و بین المللی در راستای حمایت از عربستان سعودی تاکنون هیچ بیانیه ای در محکومیت حادثه منا صادر نکردند.
امام جمعه زاهدان همچنین گفت: بازماندگان جانباختگان حادثه منا در سراسر کشورهای اسلامی خواستار توجه بیشتر به این حادثه هستند اما متاسفانه در برخی از کشورها به دلیل شرایط خاص حکومتی ابراز این حقیقت دشوار است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در پیام امسال شان به حرکت عظیم حج، حادثه غم انگیز منا را برجسته و آوای آن را در دنیا طنین انداز کردند به طوری که هیچ صدایی در این باره رساتر از صدای عدالت خواهی ایشان نبود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مقام معظم رهبری در فرازی از پیام شان رژیم آل سعود را هم در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و هم در حادثه منا مقصر دانستند و نظرات تحلیلگران فنی در باره تعمدی بودن این حوادث را گواهی بر بی کفایتی این رژیم در اداره امور حرمین شریفین بیان کردند.

*** زاهدان طلایه دار و پایتخت وحدت اسلامی 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: روند رو به زوال رژیم آل سعود پس از حوادث تلخ منا با سرعت در حال پیشرفت است.
سید ضیاء هاشمی ادامه داد: با فروپاشی رژیم آل سعود راه تحکیم وحدت بین مسلمانان بیش از پیش تقویت خواهد شد و کلانشهر زاهدان پیشتاز وحدت در جهان اسلام خواهد شد.
وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی دانشگاه های وزارت علوم در سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره های حوزه قرآنی پرطرفدارترین جشنواره فرهنگی در دانشگاه های کشور است که به خوبی در سیستان و بلوچستان نیز برگزار شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار